"Service above self" : En kvalitativ studie om ideella organisationers förändrade kommunikationsvillkor.

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

Sammanfattning: Syfte:Studien undersöker hur ideella organisationer upplever att de möter ett förändrat medielandskap samt diskuterar vilka kommunikationsstrategier de använder för att nå̊ externa intressenter. Studi- ens empiri tar sin utgångspunkt i organisationen Rotary med syfte att undersöka hur nyckelpersoner inom organisationen upplever att de möter de förändrade medievillkoren. Vidare undersöker studi- en även i vilken utsträckning dessa uppfattningar överensstämmer med Rotarys strategiska policy- dokument. 
 Metod och material:Den primära metod som tillämpats är kvalitativa individuella intervjuer och har kompletterats med en textanalys av Rotarys strategiska policydokument. Huvudresultat:Studien fann att samtliga intervjupersoner uttrycker att Rotary har svårigheter att såväl möta det nya medielandskapet som att få kontakt med- och gensvar från allmänheten. Vidare visar jäm- förelsen mellan de strategiska policydokument och intervjupersonernas svar på ett svagt samband mellan hur de strategiska riktlinjerna verkställs i organisationen. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)