Villkorsprogrammering i en interaktiv miljö : Prestandautvärdering och krav på design av visualisering

Detta är en M1-uppsats från Linköpings universitet/Programvara och system

Författare: Alfons Råberg; [2017]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Villkorsbaserad programmering är en programmeringsparadigm som används vid problemlösning som planering och schemaläggning. Problemlösningen sker genom att skapa en modell i en lösare som sedan söker efter lösningar. Idag finns få realtidsapplikationerbaserade på villkorsbaserad programmering. Det här arbetet utreder hur villkorsbaserade program presterar i en interaktiv miljö där krav finns att det ska vara i realtid. En webbapplikation har skapats med ett klient-server förhållande där en villkorlösare implementerats på servern. Mätningar har sedan gjorts på servern för att mäta responstiden. Resultatet var en funktion som visar responstiden beroende på antal villkor i modellen. Gränsen för antalet villkor låg runt 1400. Till detta så visas hur responstiden kan minskas genom tekniker som villkor-lösare erbjuder.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)