Från e-handel till butik : Hur renodlade e-handelsföretag som adderar fysiska butiker arbetar för att förmedla en enhetlig bild av varumärket

Detta är en Magister-uppsats från Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

Sammanfattning: På senare tid har en ny trend inom multikanalförsäljning uppmärksammats, där renodlade e-handlare inser vikten av att finnas tillgängliga för kunden i flera försäljningskanaler och därför adderar en fysisk butik som försäljningskanal. Den nya trenden benämns i studien för Clicks to Bricks. När flera försäljningskanaler opererar under samma varumärke kan svårigheter uppstå i att förmedla en enhetlig bild av varumärket, vilket lyfts fram i befintlig litteratur kring multikanalförsäljning. Det finns dock inga tidigare studier som undersöker utmaningar i att förmedla en enhetlig bild av varumärket specifikt för företag som går från Clicks to Bricks. Baserat på att Clicks to Bricks är ett relativt nytt fenomen som växt fram är forskningen inom området bristfällig och ytterligare studier krävs därför för att ge en ökad förståelse för fenomenet.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)