Sinnesmarknadsföring : Homestyling av bostäder- en multisensorisk upplevelse

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

Sammanfattning: Abstrakt Titel: Sinnesmarknadsföring - Homestyling av bostäder - en multisensorisk upplevelse Utgivning: 15-05-29 Författare: Emma Kléen och Malin Karlsson Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Stefan Lagrosen   Problemformulering: Hur använder sig homestylister av sinnena för att skapa en multisensorisk upplevelse och vilka sinnen kombineras oftast? Syfte: Undersöka hur homestylister kan bidra till en så bra upplevelse som möjligt under visningar av bostäder med hjälp av sinnena. Metod: Studien är en flerfallstudie och bygger på sju semistrukturerade intervjuer. Den är av kvalitativ karaktär och har en deduktiv ansats. Slutsats: Homestylister verkar använda sig av sinnena vid visning av bostäder både på ett medvetet och omedvetet sätt. De sinnen som används mest medvetet tycks vara syn och känsel. När dessa samspelar kan en multisensorisk upplevelse uppstå som kan öka chanserna för att en potentiell köpare genomför ett köp.   Nyckelord Sinnesmarknadsföring, multisensorisk upplevelse, upplevelser, homestyling, helhetsupplevelse.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)