Att ta det steget längre : En studie om hur en mindre reklambyrå utvecklar sina affärsrelationer

Detta är en Kandidat-uppsats från Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

Sammanfattning: Studien ämnar till att beskriva vilka faktorer som är betydelsefulla i utvecklandet av affärsrelationer, för en mindre reklambyrå i reklambranschen. Där följande frågeställning varit i fokus: Vilka faktorer är betydande, för den mindre reklambyrån Torbjörn & Frallan i Eskilstuna, vid utvecklandet av affärsrelationer? En kvalitativ studie har genomförts där data för att forma teorier har insamlats i form av vetenskapliga artiklar och litteratur. Empirin baserades därefter på fem separata intervjuer hos studieobjektet. Genom studien har följande faktorer framkommit som betydande vid utvecklandet av affärsrelationer: Motverkande av osäkerhet, Personliga mål och drömmar, Personliga kopplingar, Resursutbyte och Långsiktighet. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)