Användarvänlighet och Informationsdesign : En studie om målgruppsanpassat informationsmaterial

Detta är en Kandidat-uppsats från Akademin för innovation, design och teknik

Sammanfattning: Syftet med min forskning var att undersöka den rådande informationsproblematiken som Sepab Fordonsprodukter hade med sina informationsmaterial och den underliggande orsaken till detta. Utifrån min empiri och mina resultat av intervjuerna har jag sedan utvecklat ett nytt förslag på informationsmaterial. Jag har under hela arbetets gång fokuserat på målgruppsanpassning tillsammans med ämnet informationsdesign, vilket enligt mig går hand i hand. Jag har arbetat utifrån kvalitativa metoder med hermeneutiken som inspirationskälla och informationsdesignsmässiga principer för att åstadkomma detta. Mina resultat visade att det fanns ett flertal faktorer i det utgivna informationsmaterialet som var i behov av förbättring. Den slutgiltiga produkten blev ett nytt informationsmaterial till Sepabs nya produkt där jag har tillämpat dessa teorier.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)