Startupföretags hantering av kundsupport

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

Sammanfattning: De senaste åren har Sverige sett en ökning av nyföretagande och med internets enorma tillväxt så blir det allt vanligare med företag som erbjuder tjänster eller produkter online. Det finns idag relativt mycket forskning om kundsupport men den är ofta äldre och har utförts på större etablerade företag. Forskning om kundsupport i startupföretag är nästintill obefintlig. De enorma resursskillnaderna mellan ett startupföretag och etablerade gör att tidigare forskning om kundsupport kanske inte är applicerbar på startupföretag. Med hjälp av personer från etablerade företag med lång erfarenhet av kundsupport och personer som idag är involverade i ett startupföretag så studien fört forskningen framåt. Studien belyser vikten av vidare forskning inom kundsupport och resulterar i nya insikter.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)