Sjuk Marknadsföring : En kvalitativ forskning om hur en pandemi påverkar livsmedelsbutiker

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

Sammanfattning: Syftet med denna uppsats är att studera hur livsmedelsföretag hanterar sin marknadsföring samt undersöka vilken påverkan som sker på kundernas köpbeteende under en pandemi. Vidare vill undersöka vilka som tar beslut om åtgärder och förändringar under en pandemi. Studien kommer att bidra till att uppfylla ett enligt oss outforskat område inom marknadsföring kring hur livsmedelsföretag agerar på beslut från myndigheter vid en pandemi.   Forskningsfrågor:  -       Hur anpassar livsmedelsbutiker marknadsföringen vid en pandemi?  -       Hur påverkar en pandemi kundernas köpbeteende? -       Vilka beslutfattare styr livsmedelsbutikernas agerande vid en pandemi?

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)