Motivation och incitament för Generation Y : Hur ska man få den nya generationen att stanna? En fallstudie i HSB Stockholm Förvaltning

Detta är en Kandidat-uppsats från KTH/Fastigheter och byggande

Sammanfattning: Tidigare studier inom generationsväxlingar menar på att det finns skillnader mellan generationers värderingar och vad de prioriterar. En viktig faktor av det hela är att se till vad Generation Y blir motiverade av och hur HSB Stockholm Förvaltning bör arbeta med hur det ska få denna generation att stanna inom företaget.  Studien syftar till att ge en ökad förståelse kring hur den valda fall organisationen, HSB Stockholm Förvaltning framgångsrikt ska hantera den pågående generationsväxlingen med hänsyn till hur de arbetar med incitament och motivation med syfte att medarbetare ska stanna inom organisationen. I denna kvalitativa fallstudie har intervjuer av semistrukturerad karaktär genomförts för att belysa studiens frågeställningar. Sammanfattningsvis är slutsatsen av studien att HSB Stockholm Förvaltnings arbete med incitament och motivation måste individualisera och i ännu högre utsträckning anpassas till de nya medarbetarnas behov, förutsättningar och önskemål. Organisationen bör särskilt se över Generation Y:s krav på utveckling och kompetensförsörjning. Organisationen bör även se till Generation Y:s mer påtagliga krav på företagets arbete med hållbarhet och etiska profil samt att medarbetare vill ha en större mening i sitt arbete

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)