Vad en organisation behöver förstå för att tillämpa Design Sprint i förändring av produkter
Sammanfattning: Organisationer genomgår ständigt förändring för att utveckla nya produkter och för att förbli relevanta på marknaden. Ett tillvägagångssätt som organisationer kan tillämpa för att genomföra förändringar av produkter är metoder inom Design Thinking. En sådan metod kan vara Design Sprint, som ursprungligen skapades för att optimera samarbete i organisationer, för att lösa stora problem och testa nya idéer snabbt. Design Sprint är en relativt ny metod, som är framtagen för produktutveckling. Under de senaste åren har några forskningsstudier publicerats där studierna testar att använda Design Sprint. Det här skapade nyfikenhet kring vad som krävs av organisationer för att tillämpa Design Sprint. Metoden Design Sprint innehåller flera egenskaper som överlappar med många av de förutsättningar som krävs för att genomföra en förändring av en produkt i en organisation. Syftet med studien var att undersöka hur Design Sprint kan tillämpas i förändring av produkter i organisationer. Studien har gjort en djupdykning i ett specifikt fall som sedan har kompletterats med en sekundär datainsamling av ytterligare fallstudier. Studiens resultat visar på att det är möjligt för organisationer att tillämpa Design Sprint som metod i en förändring av produkter, men att det ställer krav på organisationen för att tillämpa metoden.
HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)