Förpackning av kommunikation.

Detta är en Kandidat-uppsats från Institutionen för informationsteknologi och medier

Sammanfattning: Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hp Syfte: Syftet är att undersöka en specifik förpackning, i det här fallet produkten “Jabu’she”, om den förpackningen uppfyller vad som krävs för att kommuni cera sitt varumärke genom marknadskommunikativa uppgifter.  Detta för att se om varumärket är den viktigaste grafiska nyckelkomponenten på den förpackningen.  Metod: Detta är en kvantitativ undersökning, utförd med en datorstödd enkät.  Studien har arbetat med en metod framtagen av DeukSoo Kim. Teoretiska perspektiv: I teorikapitlet behandlas de teoretiska utgångspunkter som ligger till grund för det valda problemområdet; Marknadskommunikation med vikt på Point of Purchase och Visuell kommunikation med vikt på Visuell Hierarki Slutsats: Studien visar hur Jabushés förpackning uppfyller de visuellt hierarkiska och marknadskommunikativa uppgifter som ställs på en förpackning vid Point of Purchase.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)