Hållbar utveckling i Australien

Detta är en Kandidat-uppsats från

Sammanfattning: Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka hur elever i Australien tänker kring begreppet hållbar utveckling med tanke på landets känsliga och unika ekosystem, klimatrelaterade problem samt långa transportavstånd. Som metod använde vi oss av samtalsintervjuer och direktobservationer och utförde dessa på de skolor och utbildningscentrum vi besökte. Vi valde framförallt att intervjua elever, men även pedagoger för att förhoppningsvis få en mer nyansrik bild och förståelse för elevernas sätt att svara. Med denna uppsats fick vi uppfattningen att flera elever faktiskt har en nära relation samt en vidsyn och förståelse för begreppet hållbar utvecklings många sidor. Många elever kan också se samband mellan orsak, konsekvenser och åtgärder för de miljöproblem som finns i Australien. Våra förhoppningar var också att denna undersökning kommer att ge oss nyttiga erfarenheter inför vårt kommande yrke som pedagoger samt att vi får möjlighet att applicera nyvunnen kunskap på synen om hållbar utveckling.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)