Coops egna märkesvaror : en uppdatering av varukraven

Detta är en Kandidat-uppsats från SLU/Dept. of Food Science

Författare: Minna Hellman; [2011]

Nyckelord: Coop; EMV; varukrav; konsument;

Sammanfattning: Coop Sverige ingår i ett nordiskt inköpssamarbete för sina egna märkesvaruprodukter (EMV), Coop Trading. Nästa år, 2012, bryter man sig ur detta samarbete och av den anledningen vill Coop Sverige se över varukraven för sina EMV-produkter. Coop har som målsättning att vara det ledande och mest innovativa detaljhandelsföretaget och branschens främsta språkrör och inspirationskälla för hållbar konsumtion. En genomgång av konsumenters behov, forskning och rådande samhällsdebatt har resulterat i ett antal förslag om förändringar och tillägg i de nuvarande varukraven. För att tillgodose konsumenternas önskemål och behov behövs förändringar som ökad och mer lättillgänglig information i butik och i övrig marknadsföring.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)