Are you talking to me? - En studie om hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation.

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Malmö högskola/Teknik och samhälle

Sammanfattning: Detta är ett examensarbete vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö Högskola. Syftet med denna uppsats är att bidra med kunskap gällande hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation i olika mediekanaler. Resultatet i denna uppsats samlades in genom en webbenkät och en fokusgrupp bestående av sex respondenter. Relevant teori har sedan samlats in från litterära källor och vetenskapliga artiklar. I en diskussion har sedan teorin applicerats på resultatet. Uppsatsens slutsats visar på att integrerad varumärkeskommunikation hos ett varumärke är av vikt för att konsumenterna ska få en tydlig bild av vilket företag som ligger bakom kommunikationen oavsett kanal. Även att genom att anpassa kommunikationen efter kanal och dess målgrupp ges det möjlighet till att fånga fler potentiella konsumenter. Det ansågs också vara av vikt att målet med kommunikationen, i detta fall att konsumenterna besöker butiken, inte resulterar i besvikelse för konsumenterna.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)