Marknadsföring med ändrade medievanor : En kvalitativ studie om småföretags syn på digital marknadsföring

Detta är en Kandidat-uppsats från Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

Författare: Fredrik Hoffner; Petrit Maliqi; Jesper Svensson; [2015]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Sammanfattning Titel: Marknadsföring med ändrade medievanor: En kvalitativ studie om småföretags syn på digital marknadsföring. Författare: Fredrik Hoffner, Petrit Maliqi och Jesper Svensson Handledare: Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka och analysera om småföretag inom byggbranschen anpassar sig till de ändrade medievanorna, samt varför eller varför inte de väljer att göra så. Metod: En flerfallsstudie har gjorts med hjälp av åtta semi-strukturerade telefonintervjuer med cheferna för småföretag inom byggbranschen. Slutsatser: Slutsatsen vi drog av detta arbete var att småföretag inom byggbranschen inte är redo för det digitala marknadsföringssättet då cheferna i hög grad saknade kunskap inom området, och eftersom cheferna har ett stort inflytande så påverkar deras egenskaper företagets resultat. De egenskaper vi fann avgörande var bland annat chefens ålder och utbildning.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)