Design av dynamisk kundtjänstsida

Detta är en Kandidat-uppsats från

Författare: Andreas Wallin; Erik Avetisyan; Olle Djerf; [2018]

Nyckelord: Webbdesign; FAQ; kundtjänst;

Sammanfattning: Målet var att designa en demo till en modulär och dynamisk kundtjänstsida. Denna sida skulle lätt kunna skalas, byggas på och kopplas till andra system. Lite mer konkret så designas en hemsida åt apoteket Kronan, på uppdrag av Connectel. Men tanken är att koden lätt ska kunna modifieras för att säljas till andra företagskunder, med andra behov. För att uppnå dessa mål krävs en front-end och en back-end. Front-end är den delen som kontrollerar vad som visas på hemsidan. Denna skrevs med hjälp av HTML, CSS och Javascript i ramverket "Vue". Back-end består av en databas i MySQL och en API skriven i Go. API är den delen som hanterar databasen och all kommunikation mellan de olika delarna i applikationen. Slutpodukten för projektet var en sida som uppfyllde majoriteten av målen, den är dock inte helt klar för produktion.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)