Den hemliga staden. En analys av varumärket Helsingborg och ett förslag till en kompletterande nöjesguide på nätet.

Detta är en Magister-uppsats från Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

Sammanfattning: Helsingborg är en dynamisk stad som utvecklas och expanderar enormt. Befolkningen ökar ständigt, handeln blomstrar och många har en positiv uppfattning av staden. Den har en mängd bra egenskaper och ett rikt nöjesutbud. Helsingborg kan emellertid upplevas som en hemlig stad eftersom det i princip bara är de boende som känner till vad som erbjuds. För många andra kan stadens egenskaper förbli dolda. Vi har undersökt hur Helsingborg presenteras på nätet med fokus på nöjesutbudet. I analysen har vi försökt beskriva nuläget i staden, vad varumärket Helsingborg står för och vad som utmärker en bra webbsida. Slutligen har vi lämnat ett förslag till en nöjesguide på nätet. Webbsidan är tänkt att komplettera de webbsidor som redan finns. Ett övergripande syfte med den här uppsatsen är att bidra till en positiv presentation för Helsingborg på nätet.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)