Digitala verktyg i de estetiska ämnena i förskolan : Hur ser pedagoger på användningen av digitala verktyg i de estetiska ämnena?

Detta är en Kandidat-uppsats från

Sammanfattning: Studiens syfte är att synliggöra hur pedagogerna ser på användningen av de digitala verktygen i de olika estetiska ämnena. Jag valde att använda mig av en kvantitativ metod. Med hjälp av enkäter ville jag ta reda på pedagogernas tankar kring detta. Studien syftade till att få en överblick över i vilken omfattning digitala verktyg används för att uttrycka sig estetiskt. Utifrån ett sociokulturellt perspektiv analyserades svaren med hjälp av viktiga teoretiska begrepp. Resultatet visade att pedagogerna använder de digitala verktygen i de estetiska ämnena, men mer som ett visningsredskap där verktygets potentiella möjligheter inte utnyttjades. Det framkom även ett stort kompetensbehov om hur verktygen skulle användas. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)