Personalvetares uppfattade arbetsplatslärande - En fenomenografisk studie i samarbete med åtta personalvetare

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Pedagogik

Sammanfattning: Fenomenet som avses studeras i denna kandidatuppsats är arbetsplatslärande och studiens syfte är att beskriva och analysera personalvetares uppfattade arbetsplatslärande samt diskutera värdet av att detta lärande utvecklas. Studiens metodologiska ansats är fenomenografi och det empiriska materialet har därmed samlats in genom semistrukturerade intervjuer med åtta yrkesverksamma personal-vetare. Det empiriska materialet presenteras och tolkas i enlighet med de, av oss framtagna, teman; lärande, påverkansfaktorer och värde och består av deltagarnas uppfattningar, dess innehåll samt komplexitet. För att som personalvetare nyttja sitt lärande bör en uppfattning och förståelse för det faktiska värdet av att lära finnas. Detta för att vara konkurrenskraftig och därigenom kunna säkra sin position och framtid som personalvetare.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)