Hur kommunicerar ni för att attrahera användare? : En kvalitativ studie om hur delningsekonomiföretag kommunicerar med användare i sociala medier

Detta är en Magister-uppsats från Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

Sammanfattning: Delningsekonomiföretag kännetecknas av digitala plattformar vars värde ökar med antalet användare. Tidigare forskning har dock visat på att svårigheter existerar angående vem, samt vilka kanaler marknadskommunikationen ska ske genom för att nya användare ska attraheras. Konsumenter idag spenderar allt mer tid på internet och sociala medier har setts möjliggöra för smidigare interaktioner mellan användare och mellan användare och företag på digitala plattformar. Då forskning däremot saknas om innebörden av sociala medier som kommunikationskanaler inom delningsekonomin samt hur dessa används för att uppfylla företagens mål ses det därför som väsentligt att skapa förståelse för hur dessa agerar i sin kommunikation genom sociala medier, för att nå kunder.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)