Sökning: "Legibility"
Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade ordet Legibility.
21. Stråk : ett gestaltningsprogram för Årstaparken, Uppsala
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Första gången jag besökte Årstaparken var i samband med en inventering under min praktik våren 2017, mitt första intryck var att parken var stor med mycket grönska och svår att orientera sig i. Årstaparken är byggd som en del av miljonprogrammet. LÄS MER
22. Hur en användarguide kan utformas genom text och bild i samverkan
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie har gått ut på att undersöka hur en användarguide med hjälp av teknikinformation i kombination med text och bild i samverkan kan utformas. Jag har arbetat utifrån teorierna läslighet, läsbarhet och läsvärde, teknikinformation samt text och bild i samverkan. LÄS MER
23. Likt men olikt : alliansen i ISTDP och Klassisk Psykodynamisk Terapi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, S:t Lukas utbildningsinstitutSammanfattning : Inledning: Olika terapimetoder erbjuder olika sätt att hjälpa patienterna. ISTDP utmärker sig genom att vara offensiv och som i alla metoder tillskrivs alliansen en viktig roll. Det är terapeuter som ska jobba med alliansen men hur de upplever den, vilka likheter och olikheter de ser i de metoderna de jobbar med har knappast uppmärksammats. LÄS MER
24. Restructuring Suburbia : Introducing Social Space in a Spatially Disperse Neighbourhood
Master-uppsats, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Density is more about an experienced nearness to functions and activities than buildingsbeing physically close to each other. Density is interaction, and the intensity of itdepends on accessibility to the functions and activities of the built environment. LÄS MER
25. Läsförståelse och stadieövergång - en jämförande textanalys av Nationellt prov i svenska för åk 6 och DLS screening för åk 7 och 8
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractExpected knowledge contributions: My study can contribute to a broader approach to reading comprehension tests and a proactive approach to reading comprehension strategies for a transition stage between year groups.Background: At the beginning of the fall semester in 2016 there was DLS reading comprehension screening of all students in year 7. LÄS MER