Sökning: "debatt svenska c"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden debatt svenska c.
6. Media som arena för provocerande konst : en diskursanalytisk studie om konstfackdebatten
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Titel: Media som arena för provocerande konst - en diskursanalytisk studie om konstfackdebatten Kurs: C-uppsats 15p Journalistikvetenskap JKAND Ht11 Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMK Stockholms Universitet Framlagd: 20 jan. 2012 Författare: Charlotte Råsbrant - Bergström Handledare: Andreas Widholm Uppsatsen behandlar media som arena för provocerande konst – en diskursanalytisk studie om konstfackdebatten Bakgrund: Studiens syfte är att utifrån ideologikritisk diskursanalys undersöka konstfackdebattens konstruktion och representation i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Expressen och Aftonbladet under år 2009. LÄS MER
7. Nationella respektive EG-rättsliga metoder för att angripa skatteflykt - med fokus på principen om förfarandemissbruk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Bestämmelser för att hindra skatteflykt finns både i svensk nationell rätt och i EG-rätten. EG-rätten är överordnad nationell rätt och medlemsstaterna är därför skyldiga att beakta EG-rätten vid utformning och tillämpning av lagar. LÄS MER
8. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER
9. Ideologiproducerande myndigheter? En studie av svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet på DN Debatt
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Ideologiproducerande myndigheter? En studie av svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet på DN Debatt Författare: Simon Hermansson & Anna Rosendahl Uppdragsgivare: MOVE – Svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2009 Handledare: Bengt Johansson Sidantal: 49, inklusive bilagor Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka myndigheters opinionsbildande verksamhet på DN Debatt över tid. LÄS MER
10. Tillämpning av IFRS 3 IAS 38 i Sverige - Redovisningstendenser i svenska företag
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund/Problemdiskussion: För svenska koncerner infördes tvingande redovisning enligt IFRS gemensamma europeiska standard med början räkenskapsåret 2004. Den största skillnaden mot tidigare koncernredovisning är anpassningen till anglosaxisk redovisningstradition. LÄS MER