Sökning: "visual identity program"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden visual identity program.

  1. 1. Åkergården

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Arman Naiel Mehdi; [2023]
    Nyckelord :Veterinär; stall; gårdshus; trä; betong; åker;

    Sammanfattning : Åkergården är ett projekt som ämnar att stärka och fastställa identiteten av ett bostadsområde under utveckling genom att spegla dess omgivning. I tid med detta projektförslag håller det på att byggas bostäder för cirka 700 personer i Källberga, som är omgiven av skogar, åkermark, och ett mindre häststall. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av temporär kulturutsällning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Jonatan Rundqvist; [2014]
    Nyckelord :Nässjö Railway Museum; Nässjö; anniversary; SJ; train; locomotive; graphic communications; marketing; visual identity; Nässjös järnvägsmuseum; Nässjö; Nässjö kommun; jubileum; SJ; järnväg; tåg; lok; grafisk kommunikation; marknadskommunikation; grafisk profil;

    Sammanfattning : Den här rapporten utgör dokumentationen av ett examensarbete som genomfördes inom Kandidatpåbyggnadslinjen vid Jönköpings tekniska högskola. Inom det jubileumsår som Nässjö stad firar i samband med stadens 100-årsdag var det Nässjö Järnvägsmuseums mål att ta fram en temporär kulturutställning i en tågvagn, vilken ska stå vid Nässjö tågstation under jubileumsårets gång. LÄS MER

  3. 3. Utblicken från ett tågfönster : miljöerna vi passerar och hur de kan utformas för att ge ett positivt intryck av staden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anna Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Järnvägens omgivning; reseupplevelse; stadsmiljö; tågresenärer; utformning;

    Sammanfattning : Att färdas med tåg är idag ett vanligt sätt att transportera sig. Under resan hinner man blicka ut genom fönstret och samtidigt skaffa sig en bild av miljön utanför. Vilket intryck vi får beror på vad vi ser utanför fönstret och kan således påverkas av hur miljön är utformad. Städer kämpar ständigt för att bli attraktiva. LÄS MER

  4. 4. En cityförenings grafiska profil : Speciella faktorer och även riktlinjer för Mjölby City

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Jenny Widén; Ronja Wall; [2012]
    Nyckelord :Corporate visual identity; visual identity program; place marketing; city centre; city centre association; Mjölby City; core values; identity; colour; logo; font; tagline; Grafisk profil; platsmarknadsföring; stadskärna; cityförening; Mjölby City; kärnvärden; identitet; färg; logotyp; teckensnitt; tagline;

    Sammanfattning : Grafiska profiler har ofta liknande innehåll men ser självklart olika ut för olika verksamheter och varumärken. En cityförening är ett samarbete mellan flera olika aktörer som vill kommunicera med sina målgrupper och samtidigt förmedla det som föreningen tillsammans står för. LÄS MER

  5. 5. Daped concert hall

    Master-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Mersedeh Madhoush; [2012]
    Nyckelord :Concert hall; Stockholm; Galärparken; Djurgården; مرسده مدهوش;

    Sammanfattning : Through the development of draping and pleating methods of heavy fabric referring indirectly to the stage Curtain, the aim of the project is to study ambiguous coexistence of masking and exposing made by repetitive folds, simultaneously developing technique studies and site analysis and apply them to make a new concert hall for Stockholm.The thesis defines the concert hall a public space, and further develops the concert hall as a public space by exposing the commonly inaccessible backstage area in on the ground floor Visitors and concert-goers have the opportunity to look behind the scenes and reconsider the value of art by seeing how a piece of music has been shaped and rehearsed. LÄS MER