Sökning: "Joanna Lundström"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Joanna Lundström.

  1. 1. Hur påverkas konsumenter av kulturell marknadsföring? : En kvalitativ studie om relationen mellan varumärkesimage och företags engagemang i sociala frågor och nya sociala rörelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Fredriksson; Joanna Lundström; [2022]
    Nyckelord :Kulturell Marknadsföring; Varumärkesimage; Varumärkesidentifiering; Nya Sociala Rörelser; Sociala Frågor; Kulturell Kontext;

    Sammanfattning : I samtidens samhälle uppmärksammas sociala orättvisor bland annat genom att sociala rörelser sprids globalt och engagerar människor som kan identifiera sig i rörelsens budskap. Att engagera sig har även börjat sprida sig till företag och konsumenter kan identifiera vilka sociala frågor eller värderingar som står bakom ett varumärke. LÄS MER