Sökning: "artistmarknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet artistmarknadsföring.

  1. 1. Artistmarknadsföring på Instagram : Fyra kvinnliga popartisters marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Rosanna Nordquist; [2020]
    Nyckelord :marknadsföring; Instagram; sociala medier; innehållsanalys; musikbransch;

    Sammanfattning : Social media has changed the way media and advertising works. This essay explores how artists use Instagram to promote themselves and their music. Twenty posts from four artists were analyzed via content analysis. The purpose was to identify main aspects of their use of the platform and what the response they got was. LÄS MER

  2. 2. Passiv Digital Marknadskommunikation – Hur en artist kan höras utan att väsnas : En fallstudie om alternativ marknadskommunikation via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Noah Sebnat; [2014]
    Nyckelord :digital marknadskommunikation; majorbolag; marknadsföring; musikbranschen; opinionsledare; sociala medier; artistmarknadsföring; Jaqe;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur artisten Jaqe har kunnat sprida sin musik och sitt varumärke via sociala medier utan att ha några konton på sociala medier registrerade i sitt namn, eller överhuvudtaget vara aktiv på nätet. Syftet med uppsatsen är att undersöka ett högst ovanligt marknadskommunikationsfenomen som tycks motsäga rådande normer inom musikbranschen, för att belysa huruvida man kan bedriva effektiv marknadskommunikation via sociala medier utan att överhuvudtaget vara aktiv online. LÄS MER