Sökning: "csr redovisning"

Visar resultat 31 - 35 av 157 uppsatser innehållade orden csr redovisning.

  1. 31. Rapporteringskravets påverkan på hållbarhetsrapporteringen : En jämförelse av innehållet mellan fyra olika branscher

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niclas Arvidsson; Jonatan Alvarson; [2021]
    Nyckelord :Stakeholder; Stakeholder Theory; legitimacy theory; CSR-reporting; Sustainability report; Triple bottom line; reporting requirements.; Intressenter; intressentteorin; legitimitetsteorin; CSR-rapportering; hållbarhetsredovisning; Triple Bottom Line; rapporteringskrav;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Hållbarhet har blivit ett växande samtalsämne och ett ökat tryck på hållbarhet har lett till att ett lagkrav har tillsatts för att företag ska redovisa hållbarhet i årsredovisningen. Bland annat har GRI tagit fram riktlinjer för en tydlig struktur för hållbarhetsredovisningen men problemet är att företaget jobbar med olika intressenter och använder sig av olika indikatorer vid redovisningen vilket i sin tur gör det svårt att jämföra olika hållbarhetsredovisningar med varandra. LÄS MER

  2. 32. The relationship between CSR performance and tax avoidance : Do firms view CSR expenses and tax payments as substitutes of complements and is the perception affected by firms' customer models?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Oskar Sjöström; André Sjögren; [2021]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; ESG; Tax avoidance; Customer models; Corporate incentives;

    Sammanfattning : We examine whether companies view CSR expenses and tax payments as substitutes or complements and if perceptions differ between close-to-market and business-to-business firms by looking at the relationship between CSR performance and tax avoidance. To investigate this, we use fixed effects regression models on an unbalanced dataset consisting of public firms with headquarters in the Nordics and UK. LÄS MER

  3. 33. Transition through Transparency : Assessing ESG Reporting and the EU Taxonomy for Sustainable Finance

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Caroline Mayer; Emelie Bergström; [2021]
    Nyckelord :ESG; Sustainability; EU taxonomy; Non-financial reporting; EU Green Deal; Sustainable investments; CSR disclosure; Sustainable Finance; ESG; Hållbarhet; EU taxonomi; Icke-finansiell redovisning; EU Green Deal; Hållbara investeringar; CSR; Hållbar Finans;

    Sammanfattning : Insufficient ESG information has been identified as a barrier in the transition towards a climate-neutral economy. This topic recently gained new interest, with the EU Commission implementing an action plan to finance sustainable growth. LÄS MER

  4. 34. CSR-kommunikation - ansvarstagande eller marknadsföring? : En narrativ analys av ett företags CSR-uttalanden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Lindén; Simon Adolphson; [2021]
    Nyckelord :CSR; impression management; hållbar rapportering; narrativ analys; legitimitet;

    Sammanfattning : Det har blivit allt viktigare för företag idag att tillgodogöra alla intressenters intressen. Samtidigt ställs det högre krav från myndigheter för att säkerställa att organisationer är hållbara från ett perspektiv av miljö, sociala sammanhang och bolagsstyrning. LÄS MER

  5. 35. "Doing Well by Doing Good" - A Mantra that Holds During Times of Crisis?: A quantitative study about the effect of employee- and consumer-related CSR investments on company financial performance

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Ulrika Heikkinen; Hannah Dietsche; [2021]
    Nyckelord :CSR; Macroeconomic Crises; Financial Performance; Covid-19; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : The Covid-19 crisis led to employees shifting to a work-from-home environment and consumers reducing their overall consumption, changes which had overall negative implications on firms and their financial performance. Previous research suggests firms investing in employee- and consumer-related CSR should gain advantages, such as having more skilled and hard-working employees and higher consumer loyalty, both of which would be expected to be financially beneficial during these crisis times. LÄS MER