Sökning: "Användartest"
Visar resultat 16 - 20 av 214 uppsatser innehållade ordet Användartest.
16. Utformning av en applikation för att reducera stress kopplat till hem och hushåll
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Detta arbete undersöker hur en HiFi-prototyp av en mobilapplikation kan utformas för att reducera stress hos kvinnor, i åldrarna 2641 år, med barn. Stress i detta arbete avgränsas till stress som kan kopplas till hem och hushåll. Hem och hushåll i detta arbete innebär alla typer av uppgifter som utförs i hemmet. LÄS MER
17. Hur en flergångskasse kan utformas för att stimulera till köp och användning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Tillverkningen och förbrukningen av plast är en av världens största miljöbovar. 2020 införde Sveriges regering en ökad skatt på plastbärkassar i ett försök att minska användandet av plast. Ökningen har resulterat i ett högre pris på plastbärkassar, vilket motiverar konsumenten att använda flergångskassar i stället. LÄS MER
18. Redesign av kurslitteratur utifrån tillgänglighetsprinciper : Att öka läsförståelsen för studenter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : I eftergymnasiala studier är det väsentligt för studenter att förstå och bearbeta innehållet i kurslitteratur. I och med att många studenter idag upplever svårigheter gällande detta undersöker denna studie hur kurslitteratur kan designas utifrån etablerade tillgänglighetsprinciper för att öka läsförståelsen. LÄS MER
19. Design av multi-tool koncept
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : I den här rapporten redovisar jag processen och resultatet av kandidatexamensarbetet på ett uppdrag av Mirka Ab. Projektet går ut på att ta fram ett koncept på en trådlös batteridriven multi-tool med Mirkas formspråk. Vi beslöt att göra arbetet i ett koncpetstadie för att enklare kunna visa resultatet för allmänheten. LÄS MER
20. Hur gamification påverkar användarupplevelsen i ett gränssnitt för bokföring : Gamification kopplat till bokföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Användarupplevelsen är en central del för att förstå användaren i digitala tjänster. Genom att applicera inslag av gamification i en tjänst kan användarens tolkning av ett gränssnitt eventuellt påverkas. Denna studie undersökte kopplingen mellan användarupplevelsen och gamification i ett gränssnitt för bokföring. LÄS MER