Sökning: "Användartest"

Visar resultat 16 - 20 av 214 uppsatser innehållade ordet Användartest.

  1. 16. Utformning av en applikation för att reducera stress kopplat till hem och hushåll

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Hannah Ågren; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur en HiFi-prototyp av en mobilapplikation kan utformas för att reducera stress hos kvinnor, i åldrarna 26–41 år, med barn. Stress i detta arbete avgränsas till stress som kan kopplas till hem och hushåll. Hem och hushåll i detta arbete innebär alla typer av uppgifter som utförs i hemmet. LÄS MER

  2. 17. Hur en flergångskasse kan utformas för att stimulera till köp och användning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellen Almqvist; Mathilda Ekbladh; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillverkningen och förbrukningen av plast är en av världens största miljöbovar. 2020 införde Sveriges regering en ökad skatt på plastbärkassar i ett försök att minska användandet av plast. Ökningen har resulterat i ett högre pris på plastbärkassar, vilket motiverar konsumenten att använda flergångskassar i stället. LÄS MER

  3. 18. Redesign av kurslitteratur utifrån tillgänglighetsprinciper : Att öka läsförståelsen för studenter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lina Elmebro; Emelie Lindblom; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I eftergymnasiala studier är det väsentligt för studenter att förstå och bearbeta innehållet i kurslitteratur. I och med att många studenter idag upplever svårigheter gällande detta undersöker denna studie hur kurslitteratur kan designas utifrån etablerade tillgänglighetsprinciper för att öka läsförståelsen. LÄS MER

  4. 19. Design av multi-tool koncept

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Anton Nylén; [2022]
    Nyckelord :Multi-tool; verktyg; Mirka; batteridriven; powertools;

    Sammanfattning : I den här rapporten redovisar jag processen och resultatet av kandidatexamensarbetet på ett uppdrag av Mirka Ab. Projektet går ut på att ta fram ett koncept på en trådlös batteridriven multi-tool med Mirkas formspråk. Vi beslöt att göra arbetet i ett koncpetstadie för att enklare kunna visa resultatet för allmänheten. LÄS MER

  5. 20. Hur gamification påverkar användarupplevelsen i ett gränssnitt för bokföring : Gamification kopplat till bokföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Clara Toszegi; [2022]
    Nyckelord :Gamification; user experience; usability; badges; progress bar; accounting; interface design;

    Sammanfattning : Användarupplevelsen är en central del för att förstå användaren i digitala tjänster. Genom att applicera inslag av gamification i en tjänst kan användarens tolkning av ett gränssnitt eventuellt påverkas. Denna studie undersökte kopplingen mellan användarupplevelsen och gamification i ett gränssnitt för bokföring. LÄS MER