Sökning: "Culture and Marketing"
Visar resultat 41 - 45 av 572 uppsatser innehållade orden Culture and Marketing.
41. “Inkluderande, grön och dynamisk” En undersökning av projektet Masthuggskajen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : This thesis examines how the city of Gothenburg and the construction companies involved communicate and market the urban transformation project Masthuggskajen in documents, media and in visual communication. The gathered materials used consist of official documents such as “Vision Älvstaden”, the projects webpage “masthuggskajen. LÄS MER
42. Cultural Impact on Standardization/Adaptation of the Marketing Mix - A Qualitative Study on MNEs in the Sportswear Industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In order for an international business to grow and secure competitive advantages, firms have to exploit and expand to new markets and pinpoint the importance of international marketing. Local market demand is highly related to cultural differences and consumer preferences which raises the dilemma whether firms should adapt their marketing mix to the new local market or use a cost-effective standardized model that is based on their host market. LÄS MER
43. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER
44. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER
45. Den solitära kommunikatören : En kvalitativ undersökning av hur organisationskultur och verksamhetslogik i den lilla kommunen påverkar förutsättningar till kommunikation och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vad som ger verksamheter inom offentlig förvaltning rätt förutsättningar för att lyckas med sin marknadsföring och kommunikation. Detta genom att studera verksamhetslogik, organisationskultur och varumärkesorientering genom en enkätundersökning och semistrukturerad intervju med den ende kommunikatören i Söderköpings kommun. LÄS MER