Sökning: "Reasons Why people communicate"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Reasons Why people communicate.

  1. 1. Musiken & journalistiken : En kvalitativ intervjustudie med GSR-komplementom hur respondenter uppfattar en lokalnyhetssändning som modifierats med enradiojingel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Dexter Svärd Huss; Linnéa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :News avoidance; jingle; radio newscast; GSR; local news; perception;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how a young audience perceives a local newschannel’s radio newscast which has been modified with a jingle. The study is of societaland scientific relevance as journalism should communicate truth and relevance in a waythat gives the audience the ability to independently form an opinion about social issues. LÄS MER

  2. 2. TAKK till tecken och bildstöd : En studie om pedagogers syn på användandet av TAKK

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Jane Chorthong; Emily Weber; [2023]
    Nyckelord :Kommunikation; samspel; språkfrämjande; Språkutveckling; TAKK;

    Sammanfattning : The aim of our study is to create knowledge about preschool teachers' work with TAKK (signs as alternative and supplementary communication) to improve verbal language in preschool. This study is based on a socio-cultural theory which focuses on how we learn with or through other people and with cultural tools such as signs and pictures. LÄS MER

  3. 3. Vaccinkriget : En kritisk diskursanalys om hur den sociala identiteten ”vaccinmotståndare” konstrueras diskursivt i Dagens Nyheter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emelie Karlsson; Tessa Pohjanen; [2022]
    Nyckelord :Kritisk diskursanalys; Dagens Nyheter; artiklar; vaccinmotståndare; konstruering; covid-19-pandemin; vaccinering.;

    Sammanfattning : In the last two years of our lives we have been living in a world that revolves around the covid-19-pandemic. During this time we have, and still are, exposed to a large amount of information that circulates both through media but also in real life. LÄS MER

  4. 4. Evenemangsorganisationer : upplevelser av digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Nyman Järhult; Matilda Rosén; Caitlin Le; [2021]
    Nyckelord :Digital channels; volunteers; continuous communication; social interaktion; affiliation and one-way communication.; Digitala kanaler; volontärer; kontinuerlig kommunikation; social interaktion; tillhörighet och envägskommunikation.;

    Sammanfattning : Personer väljer att volontärarbeta för många fler anledningar än för att ideellt arbete måste genomföras för en förening. Volontärarbete kan ge en individ erfarenheter, social gemenskap och få känna sig behövd samt uppskattad i det arbete som utförs. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhet är målet : Hållbarhetsredovisning inom svensk elithandboll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Malin Otter; Adam Samuelsson; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; sustainability; CSR; legitimacy; stakeholder; handball;

    Sammanfattning : Nowadays Swedish professional handball clubs carry out extensive sustainability work. In addition to engaging many people through the activities of the associations, they also contribute positively to society through external projects and activities. LÄS MER