Sökning: "Tobias Johansson"

Visar resultat 6 - 10 av 136 uppsatser innehållade orden Tobias Johansson.

  1. 6. Navigability of a Web Application : How different factors alter the perceived navigability of a web application focused on letting users rent out private belongings

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tobias Johansson; Axel Eklund; Axel Schmid; Kajsa Gudmundson; Louise Andersson; Martin Sörme; Oscar Lundström; Victor Olofsson Bargues; [2023]
    Nyckelord :navigability; web application; e-commerce; navigerbarhet; webbapplikation; e-handel;

    Sammanfattning : The primary aim of this study was to examine the effects of a web application’s navigability on user satisfaction. This was studied by developing a web application for the rental of pri- vate belongings such as tools, party equipment, outfits, et cetera. The study’s scope was hav- ing students at Linköping University as the target group. LÄS MER

  2. 7. A Bidirectional ApproachApplied on Deeper and WiderSiamese Network

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tobias Arnehall Johansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Object tracking and object detection are two components within computer vision that have been widely improved during the last decade, in terms of precision and speed. This is mainly because deep learning has been incorporatedinto the algorithms, but also because new techniques and insights within the area are frequently released. LÄS MER

  3. 8. UTVÄRDERING AV INTRODUKTIONSNIVÅN I ETT INDIESPEL : Användbarhetstestning och utvärdering av designprinciper för introduktionsnivån i A-Star Theft

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elliot Kehler; Tobias Johansson; [2023]
    Nyckelord :användbarhetstestning; datorspel; inlärning;

    Sammanfattning : Introduktionsnivåer i spel har som mål att lära spelaren de spelmekaniker de behöver kunna för att ha en optimal upplevelse genom resten av spelet. Alla spel lyckas dock inte med att skapa en framgångsrik introduktionsnivå vilket kan resultera i att användarna tappar intresse i spelet. LÄS MER

  4. 9. Techno economic assessment of CCUS for a biogas facility in Sweden : Evaluating the economic feasibility for three CCUS concepts

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Tobias Johansson; Markus Knutsson; [2022]
    Nyckelord :CCS; CCU; CCUS; Biogas; Biologic methanation; Negative emissions; TEA; Techno economic assessment.;

    Sammanfattning : Many countries strengthen their commitments to reduce greenhouse gas emissions to limit climate change and meet the Paris Agreement (Masson-Delmotte et al., 2019). Commitments include achieving net-zero emissions or in some cases even negative emissions (Government offices of Sweden, 2020a; United Nations, 2021a). LÄS MER

  5. 10. Att leda IT-projekt : En kvalitativ studie om framgångsfaktorer och utmaningar ur projektledares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Christer Smedberg; Tobias Johansson; [2022]
    Nyckelord :IT project; project management; critical success factors; challenges; IT-projekt; projektledning; kritiska framgångsfaktorer; utmaningar;

    Sammanfattning : Projektstyrning är viktig och IT-projektledaren har en avgörande roll för ifall IT- projekt lyckas eller inte. Dock är det en stor utmaning att leda IT-projekt och att få den effekt som önskas genom exempelvis tidplan, budget och resurser. LÄS MER