Sökning: "Wii Fit™"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Wii Fit™.

  1. 1. Effekten av fysioterapeutiska behandlingsmetoder hos barn och ungdomar med balans- och koordinationssvårigheter, vid utvecklings koordinationsstörning (DCD) och sjukdomar liknande Congenital Disorders of Glycosylation (CDG) : En systematisk översikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Krogh; Isabell Vilhelmsson; Linus Karlman; [2023]
    Nyckelord :Balans; Congenital disorder of glycosylation; Developmental coordination disorder; Fysioterapi; Koordination;

    Sammanfattning : Introduktion: Två till tre barn beräknas årligen födas med diagnosen Congenital disorder of glycosylation (CDG). Flera symptom kan kopplas till diagnosen och däribland balans- och koordinationssvårigheter. Fysioterapi används för att hjälpa individen att hantera motoriska besvär, vilket gör fysioterapi till en viktig del i behandlingen. LÄS MER

  2. 2. The Impact of motion-sensing exercise games on young adults : Take “Ring Fit Adventure” as example

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jiaxin Li; [2022]
    Nyckelord :exercise game; Ring Fit Adventure; Nintendo switch; fitness; motion-sensing;

    Sammanfattning : With the continued expansion of the market share of video games and the growing numberof obese people in recent years, public and business interests in exercise games have been aroused. The period when exercise games emerged maybe can be counted down from AtariPuffer. LÄS MER

  3. 3. Effekter på balansförmågan av träning med Nintendo Wii Fit : En experimentell single-casestudie

    Kandidat-uppsats, Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Sandra Svangren; Andreas Karlsson; [2013]
    Nyckelord :balance; elderly; Nintendo Wii Fit; outcome expectations; self-efficacy; balansförmåga; Nintendo Wii Fit; self-efficacy; utfallsförväntningar; äldre;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fall hos äldre är vanligt förekommande. Regelbunden balansträning krävs för att bibehålla och förbättra balansförmågan. En persons self-efficacy och utfallsförväntningar spelar roll för om träningen blir av eller inte då många äldre inte tränar på grund av att de inte tror sig få ut något av det. LÄS MER

  4. 4. Tevespel och motion - går det? : En studie kring tevespelets relevans som form för motion och undervisningskomplement

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Cristian Marrero Ericson; Anton Fors; [2013]
    Nyckelord :Exergaming; Wii Fit™; Motorik; RPE; Motion; Tevespel; Fysisk aktivitet; Idrott och Hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att undersöka huruvida Wii Fit™ kan vara en källa för motion samt ett undervisningskomplement för ämnet idrott och hälsa. För att kunna analysera detta har arbetet använt sig utav Gunnar Borgs RPE-skala samt pulstagning. LÄS MER

  5. 5. Energiförbrukning och intensitet vid träning med Wii Fit och gång/jogging - en komparativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering

    Författare :Johannes Jönsson; August Sjödin; [2011]
    Nyckelord :Energiomsättning; fysisk aktivitet; kalorimetri; metabolisk ekvivalent; TV-spel; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER