Sökning: "approach-avoidance"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet approach-avoidance.

  1. 1. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER

  2. 2. Musikens påverkan på kundens köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Sebastian Lagerroos; Rasul Kajin; [2015]
    Nyckelord :Servicescape; närmande-undvikande beteende; nöjdhet; aktivering; dominans; hedonic-utilitarian beteende;

    Sammanfattning : Servicescape is a research area within service management which processes the effect that the environment has on the service experience. The purpose of this essay is to find out how servicescape, with focus on the “background music”, affects customer behavior in a clothing retail store. LÄS MER

  3. 3. Påverkar musik i butiksmiljö kunders emotioner och beteende? : Ett fältexperiment

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Theresia Lindgren; [2013]
    Nyckelord :Music; approach- avoidance; pleasure; arousal; dominance.; Musik; närmande-undvikande beteende; pleasure; arousal; dominance.;

    Sammanfattning :              Syftet med denna uppsats bestod dels i att undersöka hur musik och dess tempo påverkar kunders emotioner, beteende och upplevelse i butik, men syftade även till att undersöka i vilken omfattning pleasure, arousal och dominance predicerar tillfredsställelse, närmande- undvikande sökbeteende, generell närmande- undvikande beteende samt upplevelse av servicescape. Undersökningen genomfördes som ett fältexperiment i butiksmiljö (N= 431), utifrån en oberoende mellan-individ-design. LÄS MER