Sökning: "ad avoidance"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden ad avoidance.

  1. 1. Marknadsföring på YouTube, en bra idé för företagen? : En kvalitativ studie kring företags marknadsföring på YouTube och dess påverkan på kundens uppfattning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Exerman; Jesper Waldén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker de negativa effekter marknadsföring på YouTube skapar och kopplar det till teorierna Ad Intrusiveness, Ad Irritation och Ad Avoidance. Studien undersöker även hur kundens uppfattning av ett företag påverkas av deras reklam på YouTube. LÄS MER

  2. 2. Personality Traits and Ad-block Use : A descriptive investigation of personality traits among ad-block users

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :August Bergsten; [2021]
    Nyckelord :Personality trait; Ad-block; ad avoidance; Big Five Inventory; Ineffective Marketing;

    Sammanfattning : Advertisements have been in digital media for most of its lifetime. They have, however, been increasing with the years and more people are finding the number of advertisements to be excessive. Online users have therefore taken to avoiding advertisements by installing ad-blockers. LÄS MER

  3. 3. Ethical Boundaries of Online Behavioral Targeting : A qualitative Study exploring the Impact of Privacy Concerns on Consumer Engagement and Advertising Avoidance on Instagram.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sandra Sixl; [2021]
    Nyckelord :Online behavioral targeting; privacy concerns; consumer engagement; advertising avoidance; sponsored ads;

    Sammanfattning : Online behavioral targeting (OBT) are customized ad messages based on personal information to enhance advertising effectiveness. Greater personalization typically increases relevance but is also told to cause privacy concerns. This study examines the constructs of advertising engagement and advertising avoidance on Instagram. LÄS MER

  4. 4. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joel Weidenmark; [2020]
    Nyckelord :Acceptable Ads; Ad-noticeability; Ad-irritation;

    Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER

  5. 5. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER