Sökning: "arbetsterapi tidsbrist"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden arbetsterapi tidsbrist.
1. Arbetsterapi i skolan : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Arbetsterapi är en hälsoprofession vars syfte är att främja hälsa och välbefinnande genom aktivitet/sysselsättning. Huvudmålet är att möjliggöra människors deltagande i aktiviteter i dagliga livet. LÄS MER
2. Aktivitetsbalans i vardagen: upplevelser hur betalt arbete påverkar variationen av aktiviteter.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Aktivitetsbalans syftar till individers upplevelser av variation av aktiviteter i vardagen. Avsaknad av variation på aktiviteter kan leda till minskade upplevelser av aktivitetsbalans. LÄS MER
3. Arbetsterapeuters upplevelser av möjligheter och hinder för kompetensutveckling inom demensområdet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att studera yrkesverksamma arbetsterapeuters upplevelser av möjligheter och hinder till kompetensutveckling inom demensområdet. Metod: För att besvara studien syfte valdes ett digitalt frågeformulär med en kvalitativ utformning ochen induktiv ansats. LÄS MER
4. Universitetsstudenter som extraarbetar : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för arbetsterapiSammanfattning : Det är många i Sverige som extraarbetar under studietiden och att göra det innebär att ha en stor mängd produktiva aktiviteter, vilket kan påverka hälsan negativt. Samtidigt leder arbete vid sidan av studier till fördelar såsom beredskap inför arbetslivet och förbättrad ekonomi. LÄS MER
5. Arbetsterapeuters erfarenheter av att använda bedömningsinstrument i arbetet tillsammans med barn med autismspektrumtillstånd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att beskriva arbetsterapeuters erfarenhet av att använda bedömningsinstrument i arbetet tillsammans med barn med autismspektrumtillstånd i åldrarna 6–12 år. Metod: En kvalitativ datainsamlingsmetod användes där åtta yrkesverksamma arbetsterapeuter intervjuades. LÄS MER