Sökning: "c- tidigare forskning demokrati"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c- tidigare forskning demokrati.

  1. 1. Därför måste Näktergalen lämna sitt bo : En studie kring hur man skapar ett, från grunden, instagramanpassat varumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Esther Muijs; Elsa Skagersten; [2021]
    Nyckelord :visuell kommunikation; visuell identitet; sociala medier; utbildning; habitus;

    Sammanfattning : Vi behöver alla guidning i livet och någon att se upp till och ha kul med. Detta C-projekt görs på uppdrag av projektet Näktergalen Karlstad. Näktergalen, som arbetar för breddad rekrytering, vill möjliggöra en ökad förståelse, respekt och tolerans för olika sociala och kulturella bakgrunder. LÄS MER

  2. 2. Den försiktiga revolutionen i Latinamerika

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emelie Lekebjer; David Lopez Valdivieso Svensson; [2015]
    Nyckelord :postliberal; Latinamerika; Brasilien; Chile; Peru; konstitutioner; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den postliberala teorin uppkom som en kritik mot liberala teoretikers klassiska perspektiv på frihet och demokrati. C.B MacPherson argumenterade för att en högre grad av jämlikhet var nödvändigt för att verklig frihet i demokratier skulle kunna förverkligas. Phillipe C. LÄS MER

  3. 3. Att implementera teori i praktik

    C-uppsats,

    Författare :Tina Ryberg; Maria Serkitjis; [2010]
    Nyckelord :Särskola; demokrati; elevinflytande;

    Sammanfattning : SyfteStudiens syfte är att ta reda på samt belysa 17 lärares arbete med elevinflytande i särskolan. Vi ämnar ävenbehandla den problematik som lärare har att ta hänsyn till samt de förutsättningar som krävs för att ettelevinflytande i särskolan ska komma till stånd med hänsyn till gällande styrdokument. LÄS MER

  4. 4. Dockteater som pedagogiskt verktyg

    C-uppsats,

    Författare : [2010]
    Nyckelord :dockteater; kreativitet; fantasi; demokrati; lustf;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Vi har, av tidigare erfarenheter, upptäckt en frånvaro av praktiskt, lustfyllt lärande däreleverna tillåts vara delaktiga. Då våra egna intressen är präglade av och starkt kopplade tillaktiviteter där människan, som skapande varelse, tillåts vara aktiv med nyfikenheten somdrivkraft har vi valt att undersöka dockteaterns möjligheter att stimulera till ett sådantlärandesätt. LÄS MER

  5. 5. Dans och Demokrati : Om lärande för hållbar utveckling inom dansämnet

    C-uppsats,

    Författare : [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Mitt syfte med detta arbete är att ta reda på vad hållbar utveckling kan betyda inom dansämnet och hur man som danslärare kan undervisa för att främja demokrati och hållbar utveckling. Jag genomförde fyra kvalitativa intervjuer med fyra yrkesverksamma danslärare, sammanställde deras svar och kopplade samman dessa med befintliga teorier om lärande, demokrati och kreativitet samt med tidigare forskning om hållbar utveckling. LÄS MER