Sökning: "dagboksform"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet dagboksform.
1. Formativ bedömning: Ett verktyg för lärandet?
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med utvecklingsarbetet var att pröva den formativa bedömningsmetoden under en lektionsserie i kemi för att utforska hur elever använder sig av den och hur den eventuellt kan påverka deras engagemang. Vi ville även undersöka om eleverna upplevde att bedömningsmetoden hade betydelse för deras självstyrning av sitt lärande samt hur de upplevde sig hjälpta i sin kunskapsutveckling. LÄS MER
2. Landskapsanalys ur löpares perspektiv : en analys av Uppsalas nordöstra stadsrand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Fler och fler svenskar springer och joggar mer. Trots detta har de arbetande svenskarnas kondition försämrats betydligt de senaste decennierna. Den fysiska miljön påverkar hur pass fysiskt aktiva vi är och detta gäller också specifikt för motionslöpning. LÄS MER
3. Fronten
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Detta är ett utdrag ur ett romanprojekt under arbete. Romanen har arbetsnamnet Fronten, och är skriven i dagboksform. Det är 20-åriga Majken som för ordet. Intrigen tar avstamp i att Majken påbörjar en utbildning och där möter människor och situationer som ruckar hennes banor, och knuffar henne i nya riktningar. LÄS MER
4. Elevers uppfattning om estetiska uttrycksformer under projektet VASA
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Det här examensarbetet handlar om hur elever under ett begränsat projekt uppfattar hur det är att arbeta med estetiska lärprocesser. Tillsammans med en KME- lärare planerade jag ett projekt om Vasatiden som pågick i fem veckor i en skola. LÄS MER
5. Efter examen : 24 småskollärarinnors berättelser 1952-1954
Magister-uppsats, Avdelningen för Socialantropologi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Uppsatsen bygger på den vandringsdagbok som skrevs under 1952-1954 av 24 nyutexaminerade småskollärarinnor från Norrköpings småskoleseminarium. De hade enats om att skriva brev i dagboksform omfattande tre sidor brevtext och sedan låta boken cirkulera runt till samtliga författare. LÄS MER