Sökning: "didaktiska frågor i engelska"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden didaktiska frågor i engelska.

  1. 1. Enspråkig engelskundervisning och elevers oro : En kunskapsöversikt om elevers uppfattning om engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Annie Ros Kärreberg; Axel Perfekt; Leo Tage-Hansen; [2022]
    Nyckelord :engelskundervisning; förstaspråk; andraspråk; enspråkig; flerspråkig; foreign language anxiety; FLA;

    Sammanfattning : The use of learners' first language when teaching English as a second language (ESL) is a topic which has been debated in the field of language learning. Few studies have, however, focused on the learners’ perspectives regarding a monolingual pedagogical approach in language teaching. LÄS MER

  2. 2. Didaktiska val i ett mångreligiöst klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nicolaj Josefsson; Elias Karlströmer; [2020]
    Nyckelord :Religious education; Secondary education; Pupil; student; Believes; Secular;

    Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt har vi samlat forskningsartiklar för att besvara våra frågor kring det mångreligiösa klassrummet i ett sekulärt land som Sverige. Vi har även sökt forskningsartiklar för att se vilka didaktiska utmaningar det kan finnas i ett mångreligiöst klassrum och vilka didaktiska redskap en religionslärare kan använda sig av för att arbeta inkluderande. LÄS MER

  3. 3. "I want to help them love reading" : An exploration of teachers’ use of fiction in English teaching

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Sofie Johansson; [2017]
    Nyckelord :English; fiction; teachers; secondary school; pedagogical aims; assessment;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate the experience of English teachers in secondary school who use fiction in their lessons. A quantitative method was used to take part of a large number of English teachers’ experiences. Online-surveys consisting of both closed and open questions were constructed and 80 teachers participated. LÄS MER

  4. 4. Feedback i engelska Ur ett elevperspektiv - tio högstadieelever beskriver sin upplevelse av feedback

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maria Larsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet för denna studie är att belysa hur 10 elever upplever muntlig och skriftlig feedback, i engelska på högstadiet, samt hur olika typer av feedback påverkar elev/lärarrelationen. Det ämnas göras genom att ställa följande frågor: Hur kan elever uppleva muntlig feedback? Hur kan elever uppleva skriftlig feedback? Hur påverkar olika typer av feedback elev/lärarrelationen? Frågeställningarna har försökt att besvarats utifrån kvalitativa och semistrukturerade samtalsintervjuer. LÄS MER