Sökning: "didaktiska frågor i engelska"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden didaktiska frågor i engelska.
1. Enspråkig engelskundervisning och elevers oro : En kunskapsöversikt om elevers uppfattning om engelskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The use of learners' first language when teaching English as a second language (ESL) is a topic which has been debated in the field of language learning. Few studies have, however, focused on the learners’ perspectives regarding a monolingual pedagogical approach in language teaching. LÄS MER
2. Didaktiska val i ett mångreligiöst klassrum
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna kunskapsöversikt har vi samlat forskningsartiklar för att besvara våra frågor kring det mångreligiösa klassrummet i ett sekulärt land som Sverige. Vi har även sökt forskningsartiklar för att se vilka didaktiska utmaningar det kan finnas i ett mångreligiöst klassrum och vilka didaktiska redskap en religionslärare kan använda sig av för att arbeta inkluderande. LÄS MER
3. "I want to help them love reading" : An exploration of teachers’ use of fiction in English teaching
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : The aim of this thesis is to investigate the experience of English teachers in secondary school who use fiction in their lessons. A quantitative method was used to take part of a large number of English teachers’ experiences. Online-surveys consisting of both closed and open questions were constructed and 80 teachers participated. LÄS MER
4. Feedback i engelska Ur ett elevperspektiv - tio högstadieelever beskriver sin upplevelse av feedback
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet för denna studie är att belysa hur 10 elever upplever muntlig och skriftlig feedback, i engelska på högstadiet, samt hur olika typer av feedback påverkar elev/lärarrelationen. Det ämnas göras genom att ställa följande frågor: Hur kan elever uppleva muntlig feedback? Hur kan elever uppleva skriftlig feedback? Hur påverkar olika typer av feedback elev/lärarrelationen? Frågeställningarna har försökt att besvarats utifrån kvalitativa och semistrukturerade samtalsintervjuer. LÄS MER