Sökning: "motivation skrivande"
Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden motivation skrivande.
1. Motiverande skrivundervisning för årskurserna F-6 : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den här kartläggningen handlar om vad som är motiverande samt hur läraren kan motivera eleverna till att delta aktivt i sitt skrivande i årskurserna F-6. Kartläggningen bygger på studier vars syfte är att undersöka olika aspekter av den tidiga skrivundervisningen både ur ett elev- och lärarperspektiv där motivation samt meningsfullt skrivande tydliggörs. LÄS MER
2. Hur påverkas läs- och skrivundervisningen av digitalisering?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt har varit att ta reda på hur digitaliseringen påverkar läs- och skrivundervisningen och på så vis få djupare förståelse för hur dagens skola ser ut. Genom systematiska sökningar i databaserna ERC, ERIC och SwePub har tre olika teman växt fram: läraren i det digitala landskapet, papper kontra skärm samt motivation och aktivt medskapande. LÄS MER
3. Faktorer som främjar den tidiga skrivutvecklingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Skrivutveckling är en stor del av läroplanen och framförallt en central förmåga i kursplanen för ämnet svenska. De nationella proven i svenska, 2021/2022, visar på en nedåtgående spiral där resultaten i skrivande blir allt sämre. LÄS MER
4. Motivation till skrivande : Om att motivera elever till att skriva en berättelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Can you get consultants to update their CV more often by asking them how they are doing? : A design study on how behavior changing design can impact consultant CV writing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Consultants do not update their CVs enough - partly because it is boring, partly because they do not have the time, and partly because it requires a lot of detail. Using motivational theories as the base, this thesis tries to improve the consultant CV writing experience using persuasive design and gamification. LÄS MER