Sökning: "sammanfattning skolarbete"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden sammanfattning skolarbete.
11. Poängen med en-till-en? : Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen
Magister-uppsats, HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : HÖGSKOLAN FÖR LÄRANDE OCH KOMMUNIKATION (HLK) Högskolan i Jönköping D-uppsats Vårterminen 2011 SAMMANFATTNING Lars Johannesson Poängen med en-till-en? Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen. Antal sidor: 40 En trend i skolans teknikutveckling är en-till-en, vilket innebär att varje elev får en egen bärbar dator att dis-ponera för skolarbete. LÄS MER
12. ”Läs tio sidor till på torsdag” - Lärarens syn på läxor – en jämförande studie mellan språk och So i grundskolans senare del och gymnasiet
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet med uppsatsen var att undersöka hur lärare ser på läxor och om det fanns någon skillnad i synen på läxor ispråk- och So-ämnen på grundskolans senare del respektive gymnasiet. Vi ville också se om forskningen sågpositivt eller negativt på läxor. LÄS MER
13. Elevers uppfattning om läxor
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningUppsatsens syfte är att undersöka fyra skolledares förståelse kring mångfald. Idag ska skolan vara för alla ochmångfald är ett begrepp som förekommer enligt styrdokumenten som något eftersträvansvärt. Men dåstyrdokumenten tolkas och omsätts i skolarbete kan mångfald få olika innebörder på olika skolor. LÄS MER
14. En studie av rektorers tankar kring mångfald
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningUppsatsens syfte är att undersöka fyra skolledares förståelse kring mångfald. Idag ska skolan vara för alla ochmångfald är ett begrepp som förekommer enligt styrdokumenten som något eftersträvansvärt. Men dåstyrdokumenten tolkas och omsätts i skolarbete kan mångfald få olika innebörder på olika skolor. LÄS MER
15. Vad motiverar elever i skolarbetet?
Kandidat-uppsats, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien är att få en större inblick i de faktorer som eleverna själva upplever har betydelse för deras motivation till skolarbete. I dagens skola känner sig lärare ofta maktlösa inför elever som är omotiverade och saknar lust till skolarbete. LÄS MER