Sökning: "serviceorganisationer"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade ordet serviceorganisationer.

  1. 11. Utveckla högpresterande medarbetare-led organisationen som ett lag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Hedqvist; Hanna Nyström; [2013]
    Nyckelord :Sanningens ögonblick; prestation; idrottslag; serviceorganisationer; sammanhållning; ledarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar att undersöka hur ledare i serviceorganisationer kan använda idrottsinspirerade verktyg för att hjälpa medarbetarna att prestera i sanningens ögonblick samt för att främja sammanhållning i gruppen. Genom tio kvalitativa intervjuer med ledare i serviceorganisationer och för idrottslag identifierar vi idrottsinspirerade verktyg för serviceorganisationer att ta hjälp av för att utveckla toppresterande medarbetare. LÄS MER

  2. 12. Kommunikation genom policys och visioner. : En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL).

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Johanna Bcheri; [2013]
    Nyckelord :organisationskultur; policys; information; Alvesson; identitet;

    Sammanfattning : Abstrakt MKV C/VT 2013 Handledare: Mats Hyvonen/ Examinator/Eva Ekstrand/ Författare: Johanna Bcheri Titel: Kommunikation genom policys och visioner. En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL). LÄS MER

  3. 13. Skönhet kommer inifrån

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Källström; Johanna Larsson; Sofia Nielsen; [2012]
    Nyckelord :intern marknadsföring; interna marknadsföringsaktiviteter; tjänstekvalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Skönhet kommer inifrån – En fallstudie om ett tjänsteföretags interna marknadsföringsaktiviteter och de anställdas syn på dessa. Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT 2012 Seminariedatum: 22 maj 2012 Författare: Sanna Källström, Johanna Larsson & Sofia Nielsen Handledare: Lars Nordgren Problem: Tidigare forskning kring intern marknadsföring har i första hand riktats från ett ledningsperspektiv. LÄS MER

  4. 14. Lean i serviceorganisationer - En fallstudie på Ängelholm Helsingborg Airport

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johannes Lenander; Martin Lundberg; Viktor Kristiansson; [2012]
    Nyckelord :lean; turnaround-processer; kund; servicesektorn; värde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Lean i serviceorganisationer - En fallstudie på Ängelholm Helsingborg Airport. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK10 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15hp (Lp2, VT12) Löpnummer: 2426 Inlämningsdatum: 15 juni 2012. LÄS MER

  5. 15. Analysis of Queues for Interactive Voice and Video Response Systems : Two Party Video Calls

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Venkatesh Chengegowda; [2012]
    Nyckelord :IVVR; Queue; media transcoding; SIP; Asterisk; DiaStar; IIVVR; ; media omkodning; SIP; Asterisk; DiaStar;

    Sammanfattning : Video conversation on mobile devices is popularizing with the advent of 3G. The enhanced network capacity thus available enables transmission of video data over the internet. It has been forecasted by several VOIP service organizations that the present IVR systems will evolve into Voice and Video Response (IVVR) Systems. LÄS MER