Sökning: "serviceorganisationer"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade ordet serviceorganisationer.
11. Utveckla högpresterande medarbetare-led organisationen som ett lag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsen ämnar att undersöka hur ledare i serviceorganisationer kan använda idrottsinspirerade verktyg för att hjälpa medarbetarna att prestera i sanningens ögonblick samt för att främja sammanhållning i gruppen. Genom tio kvalitativa intervjuer med ledare i serviceorganisationer och för idrottslag identifierar vi idrottsinspirerade verktyg för serviceorganisationer att ta hjälp av för att utveckla toppresterande medarbetare. LÄS MER
12. Kommunikation genom policys och visioner. : En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL).
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstrakt MKV C/VT 2013 Handledare: Mats Hyvonen/ Examinator/Eva Ekstrand/ Författare: Johanna Bcheri Titel: Kommunikation genom policys och visioner. En fallstudie av kunskapsföretaget Centrum för flexibelt lärande (CFL). LÄS MER
13. Skönhet kommer inifrån
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Skönhet kommer inifrån – En fallstudie om ett tjänsteföretags interna marknadsföringsaktiviteter och de anställdas syn på dessa. Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT 2012 Seminariedatum: 22 maj 2012 Författare: Sanna Källström, Johanna Larsson & Sofia Nielsen Handledare: Lars Nordgren Problem: Tidigare forskning kring intern marknadsföring har i första hand riktats från ett ledningsperspektiv. LÄS MER
14. Lean i serviceorganisationer - En fallstudie på Ängelholm Helsingborg Airport
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Lean i serviceorganisationer - En fallstudie på Ängelholm Helsingborg Airport. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK10 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15hp (Lp2, VT12) Löpnummer: 2426 Inlämningsdatum: 15 juni 2012. LÄS MER
15. Analysis of Queues for Interactive Voice and Video Response Systems : Two Party Video Calls
Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoSSammanfattning : Video conversation on mobile devices is popularizing with the advent of 3G. The enhanced network capacity thus available enables transmission of video data over the internet. It has been forecasted by several VOIP service organizations that the present IVR systems will evolve into Voice and Video Response (IVVR) Systems. LÄS MER