Sökning: "sport engagemang"

Visar resultat 6 - 10 av 79 uppsatser innehållade orden sport engagemang.

  1. 6. Bolagsstyrning i svenska idrottsföreningar. : En kvalitativ studie om en bolagiserings effekter på bolagsstyrningen i svenska idrottsföreningar.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ella Johansson; Evelina Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Master Thesis in accounting, School of Business and Economics, LinnaeusUniversity in Växjö, Spring 2023 Authors: Evelina Nilsson and Ella Johansson Supervisor: Mohamed Mahieddine Examiner: Ola Nilsson Title: Corporate governance in Swedish sport organizations - A qualitative studyon the effects of incorporation on corporate governance in Swedish sportsorganizations. Keywords: non-profit organizations, corporate governance, sport organizations,incorporation Background: Sport has undergone major developments as a result of theprofessionalization, commercialization and internationalization. LÄS MER

  2. 7. Crossfit and sports psychology : Elite Crossfit athletes’ opinions on mental toughness– a qualitative interview study

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Johanna Westin; [2023]
    Nyckelord :CrossFit; sports psychology; mental toughness; sports science; crossfit athletes; elite sports; tränarlänkdiverse;

    Sammanfattning : The aim of the present study was to review the elite Crossfit athletes’ opinions of the importance of mental toughness to achieve optimal performance. A number of other research studies looking at psychological factors such as grit and mental toughness supports the idea that elite athletes should develop their mental capacity to improve their individual performance. LÄS MER

  3. 8. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  4. 9. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexander Hedlund; Simon Sundelius; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Online Brand Communities; Motorsport; Motorsport Brand Communities; Brand Community Engagement; Brand Identification; Brand Community Participation; Brand Community Identification; Brand Community Trust; Brand Community Commitment;

    Sammanfattning : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. LÄS MER

  5. 10. Systematic review in education : How does verbal communication between teacher and student affect their self- esteem and commitment to practice?

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV); Malmö högskola/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Dubois Nora Marie; [2023]
    Nyckelord :Physical education Verbal interaction Self esteem Investment Gender difference;

    Sammanfattning : The words exchanged between teachers and students don't just stay in the classroom, they weave the invisible threads that shape learners' educational climate and self-confidence, paving the way for a future of success and fulfilment. The aim of this thesis is to understand how verbal interactions between students and PE teachers impact on students' gendered self-esteem, and what the consequences are for their investment in practice. LÄS MER