Sökning: "sport engagemang"
Visar resultat 21 - 25 av 79 uppsatser innehållade orden sport engagemang.
21. "Det är en fine line” : En kvalitativ studie om idrottsföräldrars upplevelser av dagens barn- och ungdomsidrott – ett gränslöst engagemang eller engagemang på gränsen?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Denna uppsats lägger sitt fokus på de som oftast står idrottaren närmast, föräldrarna. Att vara idrottsförälder idag är inte bara tidskrävande och kräver en hel del ekonomiska resurser, det finns även en press på dagens föräldrar att passa in, att följa normen och att välja rätt vägar för sitt barn. LÄS MER
22. Sponsring : En kvalitativ studie om idrottsföreningars arbete kring sponsring, med avgränsning till sporten padel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet i denna uppsats har varit att undersöka hur idrottsföreningar arbetar kring sponsring, där en avgränsning till sporten padel har gjorts. Denna studie har tydligt visat på att en viktig faktor i ett sponsorsamarbete är att skapa en bra relation med sina sponsorer. LÄS MER
23. Varför väljer elever NIU som gymnasial utbildning? : En intervjustudie kring faktorerna bakom valet till NIU med inriktning handboll.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställning Studiens syfte var att undersöka elevers motiv att välja NIU-utbildning med inriktning handboll. Frågeställningarna som studien besvarar är 1. Hur beskriver eleverna vad som motiverade dem att välja NIU-utbildning? Och 2. LÄS MER
24. Supportrar, en tillgång eller risk? : En kvalitativ studie om ishockeysupportrars medverkan i värdeskapande och värdeförstörande aktiviteter
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Within sports, supporters are an essential actor for how the experience at the stadiums will turn out during games. They are the primary customers while also being a part of the experience for everyone else consuming the sport. LÄS MER
25. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER