Sökning: "CRM Strategier"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden CRM Strategier.
6. Faktorer som inverkar på luftvägshantering inom anestesi : En systematisk litteraturstudie
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Luftvägshantering inom anestesisjukvården är ett kritiskt moment och förekommer i både planerade och akuta situationer. I samband med luftvägshanteringen är komplikationer som orsakar tillfällig skada vanliga medan komplikationer som orsakar allvarliga, bestående skador är ovanliga. LÄS MER
7. Flying is Dangerous - That is why it is so safe : Miscommunication in aviation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In this essay one has been investigating some of the reasons why aviation incidents take place and also examine what strategies there are to minimize the risks - primarily regarding miscommunication which often seems to be a contributing element or a direct cause in aviation mishaps. The aim of this study is to highlight and raise awareness about this field of study from a communicative point of view. LÄS MER
8. Big data och CRM:s roll för konkurrenskraft i B2B-företag : En fallstudie kring hur konkurrenskraften i B2B-företag påverkas av big data och CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : As a result of the increased use of the Internet, there are a number of challenges and opportunities regarding the ability to strengthen or weaken the competitive advantage between organizations. One of the challenges is an increased need to gather and manage large amounts of data (big data) as well as the need to develop processes and strategies for customer relationship management (CRM). LÄS MER
9. Kundengagemang genom sociala kanaler : Värdeskapande eller värdeförstörande?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Som följd av den digitala och teknologiska utveckling som genomsyrat 2010-talet, har konkurrensen bland företag ökat, då det blivit lättare för konkurrenter att träda in på marknaden. Den ökade konkurrensen har i sin tur inneburit att företag blivit mer motiverade att implementera olika strategier för att bygga en djupare relation till sina kunder, för att få dem att stanna kvar hos dem istället för att välja en konkurrent. LÄS MER
10. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER