Sökning: "CRM Strategier"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden CRM Strategier.
16. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER
17. CRM System: Användningen av CRM system inom nystartade företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Studien undersöker på vilket sätt nystartade företag använder CRM system och hur det stödjer organisationen. För att genomföra studien har vi intervjuat två nystartade företag. Intervjuerna har utförts via e-post med en person på respektive företag. LÄS MER
18. Utveckling av lojalitetsprogram - individanpassade erbjudanden : Marknadsföring genom CRM-strategier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen mellan företag är ett resultat på att handeln har globaliserats. Konsumenter är idag mer medvetna om vad företag har att erbjuda, och det är lätt att välja alternativa företag om ett specifikt företag inte lever upp till konsumentens förväntningar. LÄS MER
19. Customer Relationship Management och relation till kundens personliga integritet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Resultat/ Slutsats Undersökningen visar att studerade fallföretag arbetar med aktiviteter som återspeglar väsentliga delar inom både CRM och CSR. Däremot visar praktiken på en avsaknad av integritetsperspektivet inom begreppet CSR och det framkommer att integritet inte visas större hänsyn till. LÄS MER
20. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER