Sökning: "CRM Strategier"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden CRM Strategier.

  1. 16. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sanna Sörberg; Mathias Österlund; [2017]
    Nyckelord :business model; value proposition; digitalization; digitization; digital strategy; digital timber trading; forest industry; affärsmodell; värdeerbjudande; digitalisering; digital strategi; digital skogsaffär; skogsbranschen;

    Sammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER

  2. 17. CRM System: Användningen av CRM system inom nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anders Hesselman; Nebojsa Kalinovic; Philip Woll; [2016]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; CRM system; CRM Strategier; Startup; start-up; Nystartade företag; Användning av CRM; Science General;

    Sammanfattning : Studien undersöker på vilket sätt nystartade företag använder CRM system och hur det stödjer organisationen. För att genomföra studien har vi intervjuat två nystartade företag. Intervjuerna har utförts via e-post med en person på respektive företag. LÄS MER

  3. 18. Utveckling av lojalitetsprogram - individanpassade erbjudanden : Marknadsföring genom CRM-strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Clara Eriksson; Julia Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; Loyalty programs; Customized offers; Loyalty; Personalized offers; CRM; Lojalitetsprogram; Individanpassade erbjudanden; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen mellan företag är ett resultat på att handeln har globaliserats. Konsumenter är idag mer medvetna om vad företag har att erbjuda, och det är lätt att välja alternativa företag om ett specifikt företag inte lever upp till konsumentens förväntningar. LÄS MER

  4. 19. Customer Relationship Management och relation till kundens personliga integritet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Ståhle; Viktoria Bengtsson; Leo Bovaller; [2015]
    Nyckelord :CRM; CSR; personlig integritet; e-handelsföretag; konsumentdata; etik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Resultat/ Slutsats Undersökningen visar att studerade fallföretag arbetar med aktiviteter som återspeglar väsentliga delar inom både CRM och CSR. Däremot visar praktiken på en avsaknad av integritetsperspektivet inom begreppet CSR och det framkommer att integritet inte visas större hänsyn till. LÄS MER

  5. 20. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER