Sökning: "Marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 4380 uppsatser innehållade ordet Marknadsföring.

  1. 1. Walking the Tightrope - An exploratory study of how Stockholm-based social enterprises manage the dilemma of embeddedness and disembeddedness

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Lena Hügel; Erika Ni; [2018]
    Nyckelord :social entrepreneurship; embeddedness; dilemma of embeddedness and disembeddedness; social networks;

    Sammanfattning : Social entrepreneurship is a rising field of research and, in practice, a concept that bridges the public and private sector to offer solutions to social crises. With this thesis, we aim to contribute to the emerging body of literature by applying the concept of embeddedness to social entrepreneurship and investigating the dilemma of embeddedness and disembeddedness. LÄS MER

  2. 2. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredric Falk; Filip Ericsson; Daniel Sepulveda Cubillos; [2018]
    Nyckelord :Destinationspersonlighet; Funktionella attribut; Destination management organization DMO ; Destionationsimage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER

  3. 3. Consumers' Perception of Responsible Consumption in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Albertsson; [2018]
    Nyckelord :environmental sustainability; perception; Corporate Social Responsibility; responsible consumption;

    Sammanfattning : This thesis empirically examines consumers' perception of environmentally friendly products in Sweden. The study is based on survey responses from private consumers from the retail industry (supermarkets) and the electricity industry (electricity companies selling to private consumers). LÄS MER

  4. 4. Who is your partner? Knowledge transfer between a large firm and a start-up

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Molin; Patrik Ujlaki; [2018]
    Nyckelord :Knowledge transfer; Inter-organizational dynamics; Absorptive capacity; Large firm; Start-up;

    Sammanfattning : As cooperative agreements between larger firms and start-ups continue to surge in the era of digitalization, the knowledge transfer between two such parties become increasingly important to understand. This thesis aims to shed light on how the inter-organizational dynamics between a large firm and a start-up affect knowledge transfer in the context of digitalization, covering power relations, trust and risk, structures and mechanisms, and finally social ties. LÄS MER

  5. 5. En förstudie om Gävleungdomars relation och attityd till närproducerat livsmedel och dess förpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Sepideh Tabatabaei; [2018]
    Nyckelord :Local food; food trends; packaging design; food supply chain; marketing.; Lokalproducerat; livsmedelstrender; förpackningsdesign; matförsörjningskedja; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Det finns många olika anledningar till varför konsumenter köper närproducerat livsmedel. Vissa konsumenter köper närproducerat för att livsmedlet producerats i närheten där de bor medan andra köper närproducerat för att de anser att livsmedlet har producerats på ett miljö- och klimatvänligt sätt. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Marknadsföring.

Din email-adress: