Sökning: "CRM Strategier"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden CRM Strategier.

  1. 21. CRM via Facebook : En kvantitativ studie om den svenska millenniegenerationens uppfattning av företags CRM-aktiviteter via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofie Nilsson; Nathalie Wendel; [2015]
    Nyckelord :Social Media Marketing; the Millennium Generation; Facebook Marketing; Generation Y; CRM; Relationship Marketing; Brand Strategies; Consumer Behavior; SCRM;

    Sammanfattning : Problemområde Användningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. LÄS MER

  2. 22. SCRM genom Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Olivia Holén; Caroline Strömberg; [2014]
    Nyckelord :CRM; sociala medier; social CRM; word of mouth; Facebook; Customer relationship management; social media; social customer relationship management; word of mouth; Facebook; ICA Sverige; ICA Sverige;

    Sammanfattning : Idag är det nödvändigt för alla företag att fokusera på att skapa långvariga kundrelationer.Customer relationship management (CRM) gör det möjligt för företag att spåra kundersinteraktioner med företag. LÄS MER

  3. 23. Avvecklingen av den manuella kontanthanteringen : En intervjustudie om kundernas uppfattningar om en banks alternativa tjänster.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE); Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Westin; [2014]
    Nyckelord :bank; manuell kontanthantering; samhället;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har teknologiska förändringar medfört att banker ändrat utformningen av sina tjänster. Pengar har digitaliserats och individer har minskat användningen av kontanter. LÄS MER

  4. 24. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robin Byström Grein; Simon Hedin; [2013]
    Nyckelord :Cause-related marketing; CRM; corporate social responsibility; CSR; image; win-win-win; socialt ansvarstagande; välgörenhetsarbete; skepticism; relationer;

    Sammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER

  5. 25. Kundrelationers förändrade förutsättningar : En studie kring hur kundrelationer inom fysiska- och webbaserade butiker kan kombineras och effektiviseras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emilie Ekström; Linda Stark; Amanda Wallisson; [2013]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; e-CRM; Kundrelation; Kom-munikationsteknologi; Försäljning; Små företag;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för, samt belysa och jämföra hur små företag som har både fysiska- och webbaserade butiker, potentiellt kan effektivisera försäljningen genom att kombinera sina fysiska- och webbaserade kundrelationer. Studien är utformad som en jämförande fallstudie där sex företag undersöks genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer. LÄS MER