Sökning: "Carl-Johan Victor"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carl-Johan Victor.

  1. 1. Private equity-ägande och dess ekonomiska konsekvenser hos portföljbolag : En studie på den svenska private equity-marknaden i efterdyningarna av finanskrisen 2008

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Victor Sjöblom; Carl-Johan Gyllunger; [2014]
    Nyckelord :Private equity; ekonomiska konsekvenser; lågkonjunktur; ägarkoncentration;

    Sammanfattning : Titel: Private equity-ägande och dess ekonomiska konsekvenser hos portföljbolag Bakgrund: Det finns omstridda resultat inom den akademiska världen när det gäller vilka ekonomiska konsekvenser private equity-ägande leder till. Olika studier har kommit fram till att private equity-ägda portföljbolag både över- och underpresterar gentemot jämförbara företag. LÄS MER

  2. 2. Tjänstekvalitetens inverkan på kundlojalitet : när en tjänst går från att vara avgiftsfri till att bli avgiftsbelagd

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Karlsson; Carl Johan Olsson; Marcus Johansson; [2013]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; kundlojalitet; prisförändring;

    Sammanfattning : Title: The impact of service quality on customer loyalty - when a service changes from being free to become surcharged Authors: Carl Johan Olsson, Marcus Johansson and Victor Carlsson Supervisor: Hans Lundberg Course: Bachelor thesis in business administration, 15 Credits (15 ECTS) Keywords: Service quality, customer loyalty, price movement Purpose The purpose of this essay is to increase the understanding if the perceived quality by the service users correlates with a future loyalty to a service when it cease from being free, to become charged. • Does the perceived quality of a service by the service users affect a future loyalty to a service, when it cease from being free, to become charged? Method In this essay we have chosen to implement a quantitative research method based on a survey. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier  : När kunden själv får välja

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Carl Johan Hederström; Victor Riddez; Johan Welander; [2010]
    Nyckelord :social media; marketing; communication; word of mouth; service management; relationships; sociala medier; marknadsföring; kommunikation; word of mouth; service management; relationer;

    Sammanfattning : In recent years, more and more people have started to live double lives. Blogs, Facebook, YouTube and Twitter have created conditions so that we increasingly live virtual lives on the Internet. The gathering of people in this way entails both risks and opportunities for businesses. LÄS MER