Sökning: "Eventmarknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Eventmarknadsföring.
1. Effektmätning inom eventbranschen : En plan för mätning av effekt och ROI inom eventbranschen
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Det råder hård konkurrens inom eventbranschen, eventbyråerna måste ständigt förbättras för att vinna nya och behålla befintliga kunder. Inom eventmarknadsföring är syftet ofta att ändra attityder och känslor hos deltagarna och för att veta huruvida en ändring har skett behöver effekten mätas. LÄS MER
2. Relationsskapande event - Inte alltid en dans på rosor
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa och förklara de brister som relationsmarknadsföring genom relationsskapande event kan innebära. Detta för att komplettera teorin och ge ökad förståelse. Teorin inleds med relationsmarknadsföring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv. LÄS MER