Sökning: "Samarbetsövningar i skolan"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Samarbetsövningar i skolan.

  1. 6. Det var kul att se klassen samarbeta : En kvalitativ fokusgruppstudie om högstadieelevers upplevelser av ett hälsoprojekt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskap

    Författare :Hannah Bengtson; [2015]
    Nyckelord :cooperation; experiences; health project; influence; self-efficacy; youth; hälsoprojekt; samarbete; self-efficacy; ungdomar; upplevelser.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka högstadieelevers upplevelser av ett hälsoprojekt. En högstadieklass i Uppsala län har under våren deltagit i ett pilotprojekt i syfte att utveckla metoder för fortsatta hälsofrämjande projekt samt på sikt förbättra ungdomarnas hälsa gällande ökad fysisk aktivitet, bättre kost- och sömnvanor samt en bättre sammanhållning i klassen. LÄS MER

  2. 7. Delaktighet i grundskolan : En kvalitativ studie kring hur man kan skapa delaktighet i undervisningssituationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Mikael Frögéli; Ahmed Saud; [2013]
    Nyckelord :Delaktighet; inkludering; exkludering; segregering; föräldrakontakt; samarbetsövningar;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka hur två olika skolor arbetar med delaktighet, samt att undersöka eventuella likheter/olikheter. Vi har intervjuat två rektorer samt två specialpedagoger på två olika skolor i norra Stockholm och ställt frågor som behandlar begreppet delaktighet. LÄS MER

  3. 8. Utanförskap i förskoleklass : En kvalitativ studie kring pedagogers bild av elever i utanförskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Anna Nilsson; Marie Tucheck; [2012]
    Nyckelord :Utanförskap; förskoleklass; förebyggande arbete; social kompetens;

    Sammanfattning : Pedagogers vision är att alla elever ska få uppleva trygghet och tillhörighet under sin utveckling i skolan, verkligheten ser dessvärre inte ut så för alla. För många elever handlar skolans vardag om att man är en osynlig elev, någon som ingen annan ser och vars enda mål är att komma in i gemenskapen. LÄS MER

  4. 9. Från jag till vi : en essä om strävan efter en god gruppdynamik och sammanhållning

    M1-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Helene Ribjer; [2012]
    Nyckelord :leisure time center; group dynamic; attitude; implicit values education; practical knowledge; fritidshem; gruppdynamik; förhållningssätt; implicit värdepedagogik; praktisk kunskap;

    Sammanfattning : Life is for us humans a social life. We are constantly in different social communities with various purposes. Throughout life we are part of different groups, for better or worse. The basic social communities, in our society, are the groups we live, work, learn and grow in. LÄS MER

  5. 10. KURATORNS VERKLIGHET : DEN SUBJEKTIVA SYNEN PÅ FÖRHÅLLANDET MELLAN KURATOR - ELEV

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Amanda Kyle Tressing; Emila Rizvic; [2010]
    Nyckelord :Relationship; culture; counselors; student; experiences; Relation; kultur; skolkurator; elev; erfarenheter;

    Sammanfattning : I denna studie går vi igenom skolkuratorns subjektiva syn på relationen mellan skolkurator och elev, samt hur deras arbete går till. I studien har vi använt oss av kvalitativ metod, där vi har intervjuat tio skolkuratorer och deras syn på relationen mellan dem och eleverna på skolan. LÄS MER