Sökning: "Signs as support"

Visar resultat 1 - 5 av 231 uppsatser innehållade orden Signs as support.

  1. 1. Språkutveckling hos flerspråkiga barn : En kvalitativ studie om pedagogers metoder och tillvägagångssätt, och deras roll i arbetet med flerspråkiga barns språkutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Pernilla Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Multilingualism; language development; approach; pedagogues and preschool.; Flerspråkighet; språkutveckling; förhållningssätt; pedagoger och förskola.;

    Sammanfattning : This study is about language development in multilingual children. The purpose of this qualitative study is to highlight how the pedagogues in the preschool describe how they support and challenge the children in their language development. The method used is semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. Förskolerektorers reflektioner kring förutsättningar och stöd för skolutvecklingsuppdraget

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Johanna Jönsson; [2024]
    Nyckelord :Principal; pre-school; conditions; support; school development; theory of professionalization; Rektor; förskola; förutsättning; stöd; skolutveckling; professionsteori;

    Sammanfattning : Abstract As written in the pre-school's governing documents, principals are responsible for the work with school development and systematic quality work in the organization. In previous studies and in reports from the Swedish National Agency for Education, criticism has been given regarding, among other things, the lack of prerequisites and support for principals in carrying out school development. LÄS MER

  3. 3. Det tysta sammanbrottet i en liberal demokrati : Idékritik på hegemonisk makt i det japanska civilsamhället

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Nao Sakurada; [2024]
    Nyckelord :Civilsamhälle; Marxism; Hegomoni; Sociala rörelser; Demokrati; Motstånd; John Holloway;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the conditions for civil society and activists in Japan regarding their access to a truly free capability for their expression, action, and thoughts. The theoretical starting point is based on Iris Young's normative theory of the function of civil society in deliberative democracy, which sheds light on intermediate factors that make Young's ideal too naive to be realized. LÄS MER

  4. 4. Teckenstöd i förskolan : En studie om förskollärares inställning till teckenstöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emme Liljebjörn; [2024]
    Nyckelord :Children; preschool teachers; language development; preschool; sign support; Barn; förskola; förskollärare; språkutveckling; teckenstöd;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase knowledge about how preschool teachers approach the use of signs as a support tool in preschool when it comes to children´s language development. The method used to collect information for this work was the qualitative method, with semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. POTENTIALS FOR LEARNING IN THE DESIGN OF DIGITAL TEXTBOOKS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sonja Husgafvel; [2023-07-03]
    Nyckelord :Digital Textbooks; ; Multimodal Text Analysis; ; Semiotic Theory; ; Visual Grammar; ; Potentials for learning; ; History;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study was to enhance the knowledge of the learning potentials associated with the different designs of digital textbooks and their implications for the representation of historical content. More specifically, the analysis focused on four Finnish digital history textbooks, with the Winter War being selected as the specific learning unit due to its significant role in the history of Finland. LÄS MER